♥ writing on a whim…

2026-06-28

Denna dag har innehållit sol, natur och livemusik. Jag har varit i Norns Bruk utanför Hedemora, och lyssnat på SH Rosenvinge. En vacker stund på jorden.

Jag blev lite rörd när jag kom in i kapellet, lite sent då jag tappade bort tiden. Detta på grund av att jag kände att jag har saknat livemusik så mycket semaste året. Det blev inte mycket av det 2025, och det har varit ännu mer sällan 2026.

Faktum är att det sista jag var på innan jag flyttade till Östergötland förra året var just SH Rosenvinge, på precis samma plats. Det var nog därför et blev lite extra emotionellt. Det kändes ju som att jag var tillbaka. En kan ju säga att jag har ‘peakat’ rotlösheten i denna tid. Och ingen vet var jag är på väg heller.

Precis nör jag börjar stabilisera mig, så börjar han spela den låt som berör mig starkasr, och det är Pärlor på din tråd. Då var det kört igen, tårarna bara strömmade. Den här musiken representerar så mycket konstnärlighet och kärlek, det är svårt att vara stoneface då. Mut slutet av spelningen bar jag riktigt samlad.

Ja, jag vet inte vad jag ska säga om’et. Kanske lite som att det blev som det blev. So be it. Det här med att tiden bara rullar på, lite oavsett vad som händer… och vad som inte händer också, för all del. Så det kan bli! Med varma hälsningar från Aggies armchair. Med betoning på varma.